söndag 8 augusti 2010

Städmani

Från torsdag till lördag hade jag hand om både Ina, Connie och Penso så hade inte mkt tid till att uppdatera här. Alla hästarna var jätteduktiga under arbete från uteritter till banarbete.

I fredags e.m. åkte jag till Öregrund där vi var ett helt gäng på 17 personer som höll till hos en kompis som bor där. Grabbarna spelade volleyboll, sen åkte vi och badade. Senare på kvällen åkte vi in till hamnen och åt på en jättemysig resturang. Vart kvar i stan efteråt ett tag med. Åkte hem kl 3 på morgonen, ville gärna vakna i min egna säng ;)

Idag har jag blivit drabbad av nån sorts städmani tror jag... Jag grillade massa god mat igår och tänkte göra rent grillgallret idag. När jag hade skrubbat ett tag började jag göra rent hela grillen av bara farten. I stallet har jag monterat upp min nyinköpta tyggarderob för att lägga in massa täcken, schabrak, reservträns och grimmor (ännu mer städning, ordning och reda) för att sedan när jag kom hem igen, börja putsa fönstren i köket. Fast det sistnämnda är iaf väldigt nödvändigt eftersom vi ska ha min mormors begravning på fredag, och då är det ju lite trevligt om fönstren är fina när det kommer hem massa folk.

Den här garderoben har jag köpt iaf:




Nu är det bara en vecka kvar till höstens debuttävling! Så här ser min och Inas vecka ut:

Mån- Dressyr
Tis- Markarbete
Ons- 1 galoppvarv på kyrkoängen
Tors- Programridning (LA:1) för Yvonne
Fre- Vila alt. skrittur
Lör- Ett hinder på banan (lösgjordhet inför tävling)
Sön- LB:1, LA:1 hos Roslagens.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar