onsdag 25 augusti 2010

Uffeträning med Lola

Igår red jag för första gången sen ryggen sa nej. Gick sådär.. Blev inte mkt trav eftersom den var så stötig för ryggen. Mest galopp vilket Ina gillade! Vägen fram och tillbaka.

Idag på morgonen red jag en timmes Uffeträning med Lola. Vissa stunder kändes det som att jag skulle gå av på mitten, men mestadels gick det bra. Kunde dock inte sitta ner i traven, så blev mycket lättridning idag, men hon var fin ändå trots att jag inte kunde sitta och samla henne. Galoppen går bättre att sitta i eftersom det är en mkt mjukare gångart. Kan ju dock säga att om det inte vore för att första omgången av division 1 går på lördag och Lola MÅSTE trimmas, så hade jag inte ridit idag...

Men nu har jag sovit en halvtimma på golvet (ja, det är skönt!) och håller på att jobbar med bilderna tills jag ska till Ina ikväll och träna för Yvonne. Hoppas att muskelaturen klarar det med, men det tror jag. Om jag fortfarande har ont när det är tävling spelar det inte lika stor roll. När man tävlar intar man nån sorts "stålmannen-inställning" och märker inte alls om man har ont någonstans, man bara kör :) !

Till helgen blir det fullspäckat!

Lördag = Division 1-dressyr med Lola, MsvB:4 på Lurbo
Söndag= Ina ska till Harbo, LC:1 + LB:1

Rapporterar efter kvällsträningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar