fredag 27 augusti 2010

Fredag = förberedelser

Tajt schema idag! Satt på morgonen/f.m. och fixade klart alla bilderna från eventet i söndags till Ridsportförbundet och brände ner dem på en DVD. Sen i ilfart till Lola för att hinna rida henne innan IGU och dressyrgrupperna börjar (12.30). Red ca 20 min och hon kändes jättefin! Fick bra känsla i mycket!

Imorgon är det division 1 på Lurbo (MsvB:4) och det ska bli jättekul! Mitt mål är att vi ska klara fler bedömningspunkter bättre än vad vi gjorde förra året. MsvB:4ans galopprogram är inte att leka med faktiskt. Iaf om man rider på lektionshäst som blivit riden av en 4 gånger efter sommaren ;) Men det blir lite mer utmaning då!

På väg till Ina sen stannade jag vid Idrottens hus där U. Ridsportförbunds kansli ligger. Lämnade över skivan till Malin som blev jätteglad! Fick även en pikét-shirt med Uppländsk Ridsport 2010-loggan på! Dessutom berättade hon att jag nu var deras "hovfotograf" vilket jag är väldigt nöjd med såklart :))

Ina fick göra samlingar och ökningar på banan idag (med det skarpare bettet) och hon jobbade på mycket bra med bra sammarbetsvillighet!

Och för att jag inte skulle få någon tid idag att bara sitta ner så klämde jag även in massa puts inför imorgon + en date med Malin på stan, vilket var supermysigt!! Hann dessutom spana in de nya stövlarna från Petrie på Sporren precis innan de stängde. Tycker inte att deras tidigare modeller har passat mig, men denna modell kan man stå och dregla över ett tag! Så ska komma tillbaka och mäta med ridbyxorna på!

Håll tummarna för oss imorgon! Rapporterar på kvällen när jag är hemma igen :)

1 kommentar:

  1. Åh, jag var också och spanade in dem här om dagen. :o) Måste precis som du åka dit med ridbyxor på innan jag beställer några.

    SvaraRadera