söndag 15 augusti 2010

Tävling Roslagen

Idag har Ina och jag varit hos Roslagens Rid- och körklubb och tävlat dressyr, LB:1 och LA:1. Första för säsongen är alltid skönt att komma igång med!


(Min hjälm är färdigpimpad nu :) Här är resultatet tillsammans m mitt nya hårnät)

LB:1- Blandat kompott idag kan jag ju säga... I första klassen tyckte hon domarkortsidan var läskig eftersom det låg ett stort däck bakom domaren. Så spänningar vid den sidan och lite avdrag, annars fin och duktig! Summa 65,8% och vi placerade oss som 7:a (av 40st)

LA:1- Trodde i min enfald att denna start skulle bli Inas första LA över 60% eftersom hon har utvecklats enormt över sommaren! Både skänkelvikningar, ryggning och förvänd galopp sitter oftast jättebra

numera och hon gick ***** bra när vi red fram! Ca 10 min framridning till LA:n blev det så hon fick spara på krutet (blir seg av magen...) och hon var superfin redan från början! Dock inne på banan knäppte hon bort mig totalt och var otroligt dryg! Jag vet inte ens vad hon höll på med... Vissa travdelar kändes fina, lite galopp var ok, men det mesta var katastrof!! Åh så less man blir när jag VET att hästen gör allt så otroligt bra eg. men allt sabbas för att hon fokuserar på helt fel saker. Inte mkt att göra åt, men vi fick avbrott i ena förvända, ryggningen blev katastrof eftersom hon inte släppte munnen, hälsningarna stod Ina med näsan högre än min hjälm och så tvärnitade hon i ett hörn efter en skänkelvikning och vägrade gå, så jag fick ryta åt henne. Härlig ritt, NOT! Summan blev ca 53% och jag tror inte ens att domaren gillade Ina, för på det hon gjorde bra fick vi inte heller bra på :/

Men inget att göra åt, hem och börja cantra på stubbåkrarna, träna högersidan så hon inte kan bli stum, och sedan komma igen! Det är ju tur att när man är förbannad på hästen som håller på och toklöjlar sig, att det har kommit fram ca 10 pers som sagt att de tyckte Ina var jättesöt/snygg/läcker/fin/taktmässig :) Tack tack tack!!

Här kommer några bilder från LA:n





Ina är skeptisk t denna del av banan...


Så här "snyggt" tyckte Ina att hon skulle stå när vi hälsade på domaren...








Film finns och läggs ut inom kort!

4 kommentarer:

  1. Ska man krascha så ska man göra det ordentligt!

    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Åh, det där låter precis som "min" häst. Hon kan gå toppen på framridningen och sen inne på banan blir hon bara gunghästig och omöjlig att inverka på. Men det är bara att kämpa vidare antar jag. :o)

    Hon är väldigt söt din häst!!

    SvaraRadera
  3. det är sånt som är tjusningen med hästar! :) de är djur o man vet att den ena dagen e aldrig den andra lik, ena minuten perfekt andra inte! ;) men keep up the good work bruden!!

    SvaraRadera
  4. U--> Yes, allt man gör skall göras ordentligt! :)

    K--> Tack! Hon vet om det själv också ;)

    J--> Ja, speciellt Ina. Hon var cool som en filbunke överallt i söndags utom just på banan ;) Vi valde dock att bita ihop ist för bryta ihop, så det är bara att köra på :)

    SvaraRadera