lördag 21 augusti 2010

Äntligen!!!

Jag säger bara ÄNTLIGEN! Ina var helt super idag! Första gången som hon faktiskt slappnade av helt utan att spänna emot det minsta under något av programmen :) Hon börjar dessutom att ta i med mer "rätt delar" och andra muskler, vilket är jättepositivt!

LB:2- Man börjar märka att hon tar i mer på rätt sätt då vi fick ett galoppinslag i mellantraven, annars suuuperfin! Summa 63% och en 5:e-plats av ca 35 starter :) Kan tillägga att det bara var 8 st som fick över 60% så det var välförtjänta poäng :))

LA:3- Fick vänta i transporten ca 4h + lite trött efter allt. Drygade sig lite på framridningen då hon blev lite trött, men det var bara kort. Även nu var hon helt avspänd och gjorde MÅNGA bra saker! Dock fick vi 3 grova missar, taktmiss i mellantraven, kickade mot skänkeln i förvända (som var såå bra eg.) då hon blev för trött och jag höll om, och sen i högerförvända bytte hon i fram när vi nästan var klara med bågen :/ Lite surt, men som sagt, tröttare häst i denna klass. Ändå, trots missarna så fick vi ihop hela 60,3%!!!
Vilket alltså betyder Inas första LA-program över 60% :D:D:D


Min fiiiina!

Filmerna kommer imorgonkväll, för nu ska jag på kräftskiva!

Imorgon är det btw "hästens dag" på UVFK som Upplands Ridsportförbund anordnar. Jag jobbar som fotograf då under hela dagen + galamiddagen :)

Be there and support our sport!

2 kommentarer: