fredag 13 januari 2012

Dag 5- fettförbränning

Har fått världens sprängande huvudvärk idag :( vaknade vid 3 inatt första ggn av det. Hoppas den går över snart... Har iaf lyckats sova till 8 vilket borde hjälpa litegrann.

Idag är jag inne på dag 5 och jag börjar verkligen märka av en förändring, framförallt runt magen! Jag vet att jag har ordentliga magmuskler, men det har inte känts bra innan pga "fett"/vätskelagret som legat över.
Nu har magen typ försvunnit uppifrån och ner ;) kolla midjemåttet nedan.

Dagens mått, tagna på morgonen, Dag 5 (inkl. midjeskillnad):


Nuvarande vikt- 70,5 kg
Nuvarande BMI- 22,5
Viktskillnad fr igår- 0,5 kg
Total viktskillnad fr start- 3,4 kg

Midjemått start- 84 cm
Nuvarande midjemått- 78 cm

Ska kanske göra ett diagram över ändringarna :) kan det bli bra tro?


Igår hade det precis hunnit bli en minusgrad när jag kom till stallet, så den mjuka blöta marken blev hård och hal istället :(
Men vi tog en liten travrunda ändå där det var bättre och sen var det mjukt på en långsida och en kortsida på banan. Så jag red kort där och tränade ög mellan galopp och skritt pga brist på mjukt underlag ;)
Avslutade med att be henne göra ett byte av en halvtigenom-sväng vilket hon gjorde fantastiskt bra! Så kort pass, men duktig och nöjd häst :)

Nu ska jag dricka min morgonshake! Får nog bli jordgubb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar