söndag 15 januari 2012

Pigg, frisk häst + Dag 7

Igår var det lite hårt underlag, men jag red till ängen bredvid vår sommarhage eftersom den hade varit bra tidigare när det var kallt. Det var den även nu.
Ina fick jobba ett ordentligt galoppjobb ett antal varv efter uppvärmning. Detta uppskattades av min pigga fröken samtidigt som hon fick en ordentligt konditionsträning. Blåste kallt gjorde det med, burr!

Efter det hade jag intag av hästarna vilket blev ett ordentligt "träningspass" för mig eftersom jag inte är lika stark i kroppen just nu under detox. Min kära Pappa kom ner och hjälpte mig lite att ta in hästarna trots att han inte har någon hästvana. Blev jätteglad att han börjat visa lite mer fysiskt intresse med hästarna :) Stor guldstjärna till honom som fick leda in de lugna och snälla hästarna helt själv!

Idag är det söndag och sista dagen på första veckan av min detox-period. Jag kan lugnt "erkänna" / berätta att jag är ruskigt less på shakearna, men jag har fortfarande inga problem med att klara av att äta dessa och ingen mat. Det kommer bli helt underbart när jag får börja äta vanlig mat igen dock :)
Jag vet inte om jag är lite konstig, men jag har börjat uppskatta TV-program som till exempel Sveriges Mästerkock ännu mer nu än tidigare ;) Andra skulle kanske tycka det var jobbigt att titta på när mat lagas eller när andra äter, men för mig är det tvärtom.

Nu har jag gjort två stycken diagram som ska visa lite mer bildligt vad som har hänt med mig under veckan. Från och med i fredags cirka går jag inte ner lika mycket på en dag eftersom mitt glykogenlager då var tömt + att massa extra slagg och vätska försvann de första dagarna.
Nu är det endast fettförbränning och det försvinner inte lika fort.

Men jag blev i alla fall riktigt glad när jag mätte mig idag och jämförde med siffrona jag hade när jag började för en vecka sedan :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar