lördag 7 januari 2012

Ny team-medlem :)

Så, nu kan jag avslöja vad jag inte kunde skriva om igår :)

Min medryttare Moa har börjat känna att hon inte hinner med hästdelen pga skola och jobb. Hon har därför valt att sluta med hästar ett tag och att sluta rida Ina vilket är jättetråkigt eftersom det funkat så bra!

Att hitta en ny medryttare är inte lätt då jag har två krav:

1) att jag känner personen någorlunda sen innan

2) att jag vet att personen i fråga går att lita på till 100%

Sen är inte Ina någon nybörjarhäst även fast hon är snäll, så personen måste ha lite kunskap och rutin från början. Därför växer inte mina kandidater på träd om man säger så ;)

Men jag kom iaf att tänka på Sandra, en jättetrevlig och rar tjej som red en unghäst vid namn Dialog som stod bredvid Ina. Dialog är dessvärre borttagen sen några månader tillbaka och jag frågade Sandra om hon var intresserad.
Så idag fick hon provrida Ina och det gick jättebra verkligen! Ina skötte sig kalasbra och Sandra red henne riktigt fint!

Så om en vecka ca börjar Sandra rida Ina ca 2 ggr/vecka och jag får åter lite avlastning igen :)

Så, välkommen Sandra till "Team Onina" :))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar