måndag 2 januari 2012

Extraträning för Nina

Igår tränade jag och Ina för Nina på eftermiddagen.

Vi skulle egentligen haft en extraträning i onsdags, men då blev Nina utkallad till sitt jobb.

I onsdags tror jag det var, så skulle jag hämta spån i ladan. Det är helt bäckmörkt där (när det är mörkt ute) då lampan inte riktigt täcker... Mitt spån står nära hela hinderparken som är uppstaplad där och när jag skulle gå ut ur ladan så råkade jag trampa på det yttersta hinderstödets fot så det blev som en "kratta som ligger felvänd på marken"-effekt. Jag blev alltså knockad av hinderstödet som träffade på ögongloben på höger sida.
En tjusig bula med lite blå färg blev resultatet + att jag inte fick på mig hjälmen för det gjorde för ont :(

Detta gjorde då att Ina inte hade gått ordentligt på 3 dagar (lyckades skritta och trava ut lite med hjälmen högt upp på huvudet bara) så hon var något piggelin på träningen ;)

Men lite extra energi är inte så farligt, bara att hon blir lite drygare än vanligt att rida.

Men hon jobbade på rätt bra ändå. Lite "slarvigare" än vanligt då hon inte riktigt tog min skänkel i alla lägen, t.ex. inför ett byte och jag vill lägga hennes rumpa rätt.

Så det blir nog bra att fortsätta där vi slutade igår, för ikväll är det den vanliga träningen som gäller :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar