tisdag 3 januari 2012

Ny formsatsning

Nytt år, nya mål.

2012 är året som nya, bra förändringar ska ske i mitt liv och det är bara jag som kan göra dessa förändringar.

Den första och kanske största förändringen är att jag bestämt mig för att komma i en riktigt bra fysisk form.
En anledning är såklart att jag ska bli en bättre ryttare rent fysiskt, men den största anledningen är för att jag ska må bättre och vill verkligen byta livsstil till en sund och vältränad.

För att jag ska lyckas med min formsatsning har jag tagit hjälp av en mental coach samt att jag får hjälp med hela upplägget av träning, kost och mål längs vägen.

Jag kommer starta med en rensande 3 veckors "detox-kur".
Detta kommer göra att jag får en ordentligt bra start och får då fina förutsättningar till fortsättningen. Det kommer bli tuffa veckor, men jag har bestämt mig!

Jag kommer att skriva ner allt som händer, alla nya värdem osv. och jag tänkte använda även bloggen t en del av det. Så det kommer alltså inte att bara skrivas om hästdelen längre.

Jag hoppas på att ni som läser min blogg kanske kan tycka min kommande utmaning kommer vara kul och kanske inspirerande att följa.
Jag kommer dokumentera i text samt bilder.

I helgen börjar jag... Håll tummarna för mig i starten av min nya resa är ni snälla :)!

2 kommentarer:

  1. Vad kul å va duktig du är som orkar det där!
    Men du har väl tränat på gym förr? Kan du inte skriva om lite träningstips som passar ryttare :-))

    SvaraRadera
  2. Jag är imponerad och håller tummarna. En ambition jag också skulle vilja orka ha eller det kanske är just det som är grejen...:-)

    SvaraRadera