onsdag 11 januari 2012

Måndagens träning + detox-rapport

I måndags tränade vi som vanligt för Nina.

Jag red på kandaret även denna vecka och nu märker jag verkligen hur långt fram hon har kommit de senaste månaderna då det INTE var något "jobbighets-tjafs" alls, trots den ökade samlingen i och med stången :)
Sjukt fin var hon!
Öppnorna i galopp som förut mycket var att hon stod och studsade på stället för det var så jobbigt, gick nu som ett rinnande vatten :) Jag kunde bara sitta där och mjukna, duktiga lilla tjej!

Övriga tiden tränade vi mest på bytena (efter lite förvänd som gick jättebra!). Ina har nämligen kommit fram till steg 2 i sin egna lilla inlärningsuppdelning.
För när Ina lär sig något helt nytt brukar det alltid se ut som i denna ordningen:

  1. Förstår inte vad hon ska göra, men man ser nästan hur hon funderar vad jag menar och hur hon ska göra!
  2. När hon förstått hur och vad hon ska göra är hon så överlycklig och till en början går övningen som en dans!
  3. Efter att man genomfört den nya övningen några gånger börjar hon bli lite "lat" då hon nu vet vad hon ska göra, och då börjar ta i mer = jobbigt ;) Resultatet av det blir att hon ofta blir loj mot min hjälp i den övningen.
  4. Man får trigga och tagga igång henne som 17 för att hon ska lyssna på hjälpen till övningen igen.
  5. Efter lite hårt arbete med övningen sitter den bra och Ina lyssnar igen.
Just nu är vi på punkt 3 med galoppombytena ;) Så vi jobbar på!

Tänkte jag skulle rapportera lite också hur det går med min "detox" som jag kallar det, som jag började med i måndags.
Meningen med dessa 3 veckor är att jag ska förlora så pass mycket i överflödigt fett att jag ska komma i min idealvikt och därefter börja sakta men säkert äta riktig mat igen.
Först väldigt små portioner för att sedan öka succesivt. Då kommer jag även att få börja träna på gymmet igen och det kommer bli helt underbart att få göra det efter att jag har en lagom fett% i min kropp igen :) Kommer öka min motivation till 110%!

På fredag ska jag på kontroll och coach-möte igen och ska då få uppdaterade värden.

Men så länge kan jag ju dela med mig av några startvärden:

Längd: 177 cm
Startvikt: 73,9 kg
Start-BMI: 23.6

Dag 3 (morgon)
Nuvarande vikt: 71,8 kg
Nuvarande BMI: 22.9

Omega 3, 6 & 9 = viktigt att tillföra!!


2 kommentarer:

  1. jag vill också.. är det pulver man blandar med vatten? vem har du tagit kontakt med för att få coaching? Tycker du att detox hjälper hittilss och är den en svår kur att hålla? :)

    SvaraRadera
  2. Kul att det går bra med byten!

    Funderade lite på din detox, vad är det för nått du äter under tiden? Är det nån pulverblandning och fettsyror eller vad är det?

    SvaraRadera