onsdag 4 januari 2012

Ridit Manny

Tajt schema i em!
Efter jobbet ner och fixa t Ina som har vila idag.
Sen swisha vidare t Lurbo för att rida Manny. Det är min fina vän Annica Aspmans häst som jag får rida och trimma lite på nu när hon är bortrest.
Andra gången jag satt på honom idag och det vi kom ännu längre än sist :) han är lite "sto-kinkig" spec i galoppen. Också lite att han vill slänga ur bogarna, bli lite tung i handen och låg. Jag red ca en halvtimme och jobbade med dessa saker och mkt i galoppen som blev riktigt fin!
På lördag ska jag rida honom igen. Kanske kommit ännu ett steg då :)??


1 kommentar:

  1. Har följt din blogg ett tag nu Emilie och det är så härligt att läsa om dig och Ina. Vilket fantastiskt ekipage du är. Din blogg är så rolig att läsa, en riktig framgångsaga! Så jag har passat på att rekommendera den i min blogg och hoppas att det ska vara okej. Vill du läsa rekommendationen så finns den på http://www.engla-johannas.blogspot.com

    SvaraRadera