torsdag 8 november 2012

Barbackapass

Idag var jag extremt trött och hade en dunkande huvudvärk i stort sett hela dagen. Så egentligen orkade jag inte rida, men Ina behövde gå idag, så det var bara att bita ihop. Vi skippade dock sadeln då det kändes skönt med en sadelfri dag ;)

Jag hade egentligen bara tänkt skritta, men både Ina och jag ledsnade på det efter cirka 15 minuter, så vi körde även lite travjobb och galoppjobb. Hon var så sansad och fin så :) Vi lade även in lite ryggningar med snabbare reaktion samt lite bakdelsvändningar. Hon hade lite svårt ibland att känna min skänkel eftersom det var ett täcke mellan oss, men då fick hon lyssna på vikten istället. Duktig tjej!

Ina är väldigt mysig att rida barbacka på då hon är extremt snäll! Det är som att hon vet om att man sitter lite lösare än vanligt. Vissa iskalla vinterdagar när man bara velat lägga kudden över huvudet så har vi tagit barbackaturer iförd endast grimma. I det var vi ute och långgalopperade i snön. Rädd att Ina skulle sticka eller göra något dumt? Inte en suck ;) Jag har ridit henne mycket i grimma för att träna viktkänsligheten, och hon är jättelydig verkligen.

Men barbacka är ändå allra bäst på sommaren.... Så här såg vi ut den varma sommaren 2011:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar