tisdag 13 november 2012

Tappsko, suck :(

Så var det dags för nästa framsko att ryka på grund av leran :( Hoven var i vilket fall hel, men jag kunde då inte rida ut som jag hade tänkt. Ridhusunderlaget fungerar dock jättebra även utan sko, så det blev ett motionspass där istället. Jag har även börjat "leka fram" de lite svårare sakerna Ina fick lära sig innan skadan, just för att hon ska kunna hitta tillbaka utan någon press. Och när man sitter i hoppsadeln blir det inte samma press på henne heller eftersom jag kan ha en mer fri sits som påverkar mindre när jag själv vill det.

Vi gjorde lite skänkelvikningar i traven som hon börjar hitta tillbaka till bra! Sedan gjorde vi samma sak i galoppen, alltså galoppslutor på diagonalen och hon förstod på en gång vad som var på gång :) Så då var det bara att fortsätta rakt fram efter slutan och sedan ett byte några meter innan väggen och Ina gjorde allt detta som om inget hade hänt ;) Sån himla cool häst jag har!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar