söndag 25 november 2012

Projekt stärka kroppen

I våras, strax innan sommaren, började jag känna mig lite klen i lederna igen och var tvungen att göra ett uppehåll med min styrketräning på gymmet. Nu har jag äntligen kunnat återuppta träningen, men jag tar det lugnt nu i början för att inte överarbeta musklerna. Huvudet är kvar på samma vikter som innan jag tog uppehållet, men kroppen måste få en chans att hitta tillbaka i lugn och ro. Därför har jag nu styrketränat de senaste tre söndagarna, direkt efter innebandyträningen. Men nu är det dags att börja lägga in lite fler pass i veckorna :)

Jag kommer lägga upp veckomål och månadsmål med hjälp av mitt måttband. Vågen kan jag endast ha som någorlunda hjälp för att hålla lite koll, men eftersom muskler väger en hel del kan jag inte bara gå på vikten.

Jag har tagit en hel del "för-bilder" som jag ska kunna ha att jämföra efter-bilderna med när jag börjar göra framsteg :)
Vänster arm

Höger arm
Så här ser mina armar ut idag (ur form) om jag spänner lite lätt. Ska bli väldigt kul att ta nya bilder sedan då jag kommit en bit mot mitt mål. Förmodligen blir det om en månad cirka.

Jag är en sådan person som behöver sätta upp egna mål för att orka hålla igång motivationen. Har jag inget att sikta mot är det lättare att tappa fokus och viljan.

De muskelgrupper jag fokuserar på främst är armar, mage, rygg samt att jag även tränar mycket stabilitet på balansbräda med skivstång för mina knäns skull. Konditionsträning får jag från innebandyträning 2 gånger i veckan.

TAGGAD!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar