onsdag 7 november 2012

Catrine på besök :)

Igår kom Catrine och hälsade på mig och Ina! Catrine är Inas förra ägare och jag red och utbildade ju Ina i Catrines ägo i 1 år och 3 månader innan jag köpte den lilla söta hästen. Det var väldigt skönt att känna både hästen och säljaren så pass bra när jag skulle göra mitt första hästköp i livet. Och Catrine har ofta sagt hur glad hon är över att det var jag som köpte henne, vilket såklart känns SÅ bra!

Vi tog ett pass i ridhuset i hoppsadeln och Ina kändes precis lagom "på". Första kvarten fick hon komma igång ordentligt och i andra galoppen (höger) frustade hon på som bara den. Man kände genom sadeln att hon kände sig nöjd! Efter det jobbade vi lite övergångar som hon gjorde mycket bra! Avslutade med galoppjobb i låg och djup form. När Ina blivit riktigt genomriden blir hon så mjuk att hon går i den där fina låga formen "av sig självt" då man ber om det. Så det är alltid extremt stor skillnad på henne i början av ett pass och i slutet.

Mycket nöjd häst! Snart ska vi börja lite med bomarbete också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar