torsdag 29 november 2012

Gott samvete :)

Igår satt jag uppe sent och lagade Inas thermotäcke med hals hon haft sedan 2010. Det var en stor och lång reva, men nu är det helt brukbart igen efter en möte med symaskinen. Jag vill inte använda hennes nyaste ute-thermotäcke förrän det blir riktigt kallt, annars kommer hon svettas ihjäl istället.

Jag åkte till stallet innan jobbet idag bara för att lämna täcket och hänga det på boxen så Ina kan ha det idag i snöovädret. Jag var där klockan 5.45, och damen såg lite förvånad ut när jag kom. Vad gjorde jag där den tiden liksom? Innan frukost? Sedan var jag på jobbet i god tid kl 6 :)

Nu kan jag jobba med gott samvete då jag vet att hästen är välinstoppad i ett varmt helhalstäcke x)


3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som lagar dina täcken själv! Jag brukar lämna in mina för lagning om de går sönder :-)

    SvaraRadera
  2. Vilket fint täcke! var kommer det ifrån? jätteintressant och fin blogg. Den ska jag börja följa! Kika gärna in på min blogg som också handlar om hästar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag köpte det hos Granngården 2010. Det är ett Hansbo Event Basic Rodeo med fast hals.

      Vad trevligt med en ny läsare! Då ska jag kika in på din blogg med :)

      Radera