onsdag 16 januari 2013

Bra Hippson-artikel

Det är ju som vanligt mycket ogrundade påståenden och "attacker" mot oss hästfolk efter att Sara Algotsson-Ostholt kom 2:a i Jerringpriset. Det blev nog inte bättre att hon slog Zlatan som kom på en 3:e-plats...

Alla får ju tycka vad de vill anser jag, men man behöver inte hänga ut andra idrotter bara för att man inte har tillräcklig kunskap om den!

Jag är en "sådan" som lätt tar åt mig och blir arg på orättvis behandling som ridsporten och vi som utövar den, alltid har fått stå ut med. Därför har jag valt att helt enkelt inte bry mig om vad okunniga människor anser om våran älskade sport och livsstil. Jag fortsätter istället att fokusera på MITT liv och MIN satsning med MIN häst som är MITT ansvar varje dag, 24-7. Japp, livsstil, inte "hobby".

Hippson har lagt ut en jättebra krönika/artikel på deras sida som är skriven av Annelie Lundkvist som är mycket läsvärd! Ni hittar den här om ni vill läsa den.

Ikväll ska dock vara "civilklädd" och gå med massa trevligt folk och äta middag på Texas Longhorn. Men innan dess ska såklart min lilla tös tas omhand om :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar