måndag 28 januari 2013

Nystart med nytt gym!!

Från och med idag aktiveras mitt nya gymkort på mitt nya gym. Jag har ju ända sedan 2010 tränat hos Friskis och Svettis, men jag tycker deras utbud av pass som inte är "hopp och skutt" är pinsamt dåligt samt att många andra saker har försämrats.


Nu ska jag börja mitt nya träningsliv på SATS istället! Rent geografiskt blir det ingen ändring eftersom SATS ligger i stort sett vägg i vägg med Friskis på Väderkvarnsgatan ;) Men lokalerna, träningen och motivationen kommer det vara stor skillnad på! Jag har även flera vänner som tränar på SATS som också gillar mer än bara "hopp och skutt"-pass :) Jag kommer kombinera gymträningen med PT och med många gruppträningar som det heter. De gruppträningar jag kommer gå på framförallt, är till exempel DanceStep, DanceAerobic, Core, Zumba. Sen ska jag testa på massa andra pass och se om det är något för mig samt att mina leder klarar dem :) Bland annat CrossFit Prehab.
Jag har haft ett längre uppehåll från gymmet nu och bara kört innebandy samt ridning, så det kommer kännas nu när jag väl börjar igen... Men allt finns där, både muskler och viljan, så det kommer förhoppningsvis att gå fort till när man "kommit tillbaka" igen :)

Ikväll ska jag försöka hinna till mitt första pass, DanceAerobics tillsammans med Therese :) Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar