måndag 7 januari 2013

Dressyrpass

Som jag skrev i Inas veckoschema så var det dressyr som var dagens jobb. Vi tog på kandaret och de vita fluffdamaskerna, sån stilig dam så!

Vi fortsatte där vi slutade i onsdags för Nina, alltså med att jobba så hon inte lutar sig inåt på böjda spår. Ina var ganska pigg i början och tyckte det var jobbigt, men inga långa stunder av motstånd utan hon kändes generellt väldigt fin och lyhörd! Vi gjorde en hel del förvänd galopp för att hon skulle dämpa och inte kasta sig fram. Vi red det på en egen fyrkant. I övrigt mycket öppna i allt.

Jag satte upp filmkameran på sargen och har nu hela passet på film. Nästa gång jag kommer hem till mina föräldrar (där firewire-anslutningen finns) ska jag klippa ihop en sammanfattning av passet :)

Dagens bild innan passet; Ina "laddar" (läs: sover) inför dressyrpasset.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar