onsdag 2 januari 2013

Första träningen på 9 månader!

Wow, äntligen liksom :) Nu har vi tränat för Nina och det var både roligt och gick jättebra! Ina var så glad och kändes fräsch i hela kroppen och väldigt medgörlig! Hon var även hur snygg som helst i det nya kandaret :)!!

Vi körde mest basic i början i traven. Lite skänkelvikningstänk i vänstervarvet så hon inte ska luta sig inåt på volten, sen även lite diagonaler med. Efter det lite galopparbete med samma fokus som i traven och hon jobbade på så bra! Två byten gjorde vi med, först i det svåra varvet där hon först inte var med riktigt, så jag gjorde om på en gång. Då var hon med på i huvudet och gjorde ett rent byte, dock ganska mycket uppåtskutt mitt i, men dock rent och helt rätt tänk från Inas sida! Sedan i det enklare varvet gjorde hon ett klockrent byte utan att dra iväg ett endaste dugg. Hon kändes hur fin som  helst och det tyckte även Nina!





Jag skulle egentligen haft sällskap av Erika ikväll som erbjöd sig att fota vårt träningspass, men hon fick tyvärr förhinder precis innan. Men jag fick ändå några "stillbilder" av snällt folk som ställde upp och fotade :)

Så nu har vi satt startskottet för vår comeback och det är en galet bra känsla i kroppen!

Visst är hon snyggo i sitt nya kandar??

4 kommentarer:

  1. Var har du beställt kandaret?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från en butik som heter HypoStore i Holland :)

      Radera
  2. Fina ni är =) Vet du om det finns nån ledig stallplats där i ditt stall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :)! Vi har en tom box i min stalldel (för ej för stora hästar). Det var ev en ponny som skulle flytta in där men jag har inte hört nåt om det på länge.

      Radera