fredag 11 januari 2013

Nyklippt lakritstroll!

Ikväll klippte jag min lilla prinsessa. Jag har ju funderat länge på vilken klipp-typ jag skulle välja eftersom jag har en dam med SJUKT lång (björn)päls som svettas nå grymt vid träningspass men som samtidigt är jättefrussen av sig ute i hagen.

Jag valde till sist min egenkombinerade klippning med en halv hals, halv buk som går ner i skanken och en polisong kvar under magen. Att jag lämnade en "matta" kvar under magen var för att minska risken för att hon ska frysa utomhus. Hon är extremt dubbelt vältäckad överallt utom då under magen, så det blir nog super!

Ina var SÅÅ duktig att bli klippt trots rätt högljudd klippapparat. Bara rörde skinnet någon gång ibland och mot slutet kunde jag köra finliret närmast huvudet och hon rörde inte en min :), duktiga tjej!!!! Och min klippmaskin jag köpt för 1200 kr på Jula var superbra! Rekommenderas varmt!

Så här ser Ina ut nu, liknar Lakritstrollet från den där engelska konfekt-blandningen hahaha! Men visst blev hon stilig =D?????











1 kommentar:

  1. Oj vilken färgskillnad :-D! Jättefint och jämnt klippt!

    SvaraRadera