tisdag 8 januari 2013

Hoppträning bokad :)

Nu känns det verkligen att Ina och jag håller på att komma tillbaka i våra gamla spår igen :) Mycket träning och roliga saker att se fram emot!

På söndag blir det ny träning för Nina och så har jag bokat in mig som reserv på Maria Norlin-träningarna som hålls i Ekes ridhus varannan tisdag. Jag vill inte boka in mig permanent utan tycker det är bättre att kunna hoppa in på en ledig plats när jag själv vill om någon ordinarie ryttare är borta. Så om en vecka (den 15:e) blir det nypremiär av hoppträning igen :)!!

Det är en OTROLIG förmån att stå på Eke eftersom det faktiskt kommer tränare till anläggningen och man slipper åka iväg! Jag som aldrig förr har stått uppstallad vid ett ridhus har ju alltid fått köra till alla träningar, så det här är toklyx i mina ögon ;)

Jag och Ina har tränat för Maria Norlin en gång tidigare och det var när hon precis startade sina träningar på Eke. Då stod vi dock i Surmulen och fick köra dit. Eftersom jag inte satsade eller satsar på hoppningen kändes det som en stor utgift med både träningsavgiften samt bensinpengarna, så jag valde att inte fortsätta.

Här är en film från den träningen. Jag kom ihåg att Ina var helt galen (syns dock inte så mycket på filmen haha) men det var ett bra pass, för dagen efter var hon guld att rida!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att ni ska hoppträna igen! Då har ni verkligen kommit långt i igångsättningen :-) Hon såg fin ut på filmen med

    SvaraRadera