fredag 4 januari 2013

Förvaring av lacknosgrimman

Oj oj, vilken dag... Jag har jobbat som en tok idag på mitt jobb då det är många personer sjuka. Högsta tempot hela dagen, jobbade över samt att jag nu på kvällen efter att ha kommit hem från stallet även jobbat hemifrån. Är precis klar (äntligen!!) och ska nu laga lite mat och sen slänga mig i soffan framför TV:n :)

Kort vecka men kändes jättelång! Segt att komma igång igen efter några dagars ledighet... Men Ina mår bra i vilket fall vilket är viktigast! Vi tog en mysig promenad ikväll och imorgon ska Sandra ut och rida på henne som precis kommit hem igen.

Idag visade jag upp mitt kandar för lite fler människor, fick torka av lite dreggelstänk där ;) Det blir lite speciell förvaring av kandaret eftersom nosgrimman är lackad och en repa skulle synas extremt mycket! Jag är så rädd om den så därför plastar jag på nosgrimman efter varje gång jag ridit. En enkel försäkring kan man kalla det :)


 Chanette kom på att man egentligen bara behöver ett vanligt nosludd som skydd, så man slipper vira plasten varje gång. Det var en mycket smart lösning som jag ska använda mig av :)

Hoppas ni får en bra helg! Själv ska jag vara kattvakt åt mina katter, träna innebandy, rida såklart och dessutom gå på ett träningsuppläggmöte med massa extra innehåll med Nina! Kommer bli mycket inspirerande!


2 kommentarer:

  1. Paulina Andersson4 jan. 2013 21:37:00

    Vore jättetacksam om du svarar på detta!!
    Vilken storlek beställde du i? Som jag förstått det är det slut på de i storlek full? Jag har väntat på mitt sen oktober (beställde dock från tophorse) Rädd att om jag bestället ett cob att det är sör litet ;(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan mycket väl stämma då det bara fanns Cob att välja när jag beställde. Ina har dock ett litet huvud så hon behöver strl Cob. Det satt jättebra på henne men förmodligen är det lite litet på en häst med ett "normalstort" huvud då jag har på hålen långt ut.

      Radera