måndag 28 januari 2013

Helgen

Har haft lite bloggpaus under helgen då jag pysslade med annat :)

Efter Ninaträningen i onsdags hade Ina gått rejäla pass i nästan en vecka utan vilodag, så hon fick torsdag och fredag som återhämtning. I lördags körde vi ett roligt galoppass i snön. På hemvägen ville hon inte riktigt släppa högersidan igen för att hon var så pigg och "på"... Så då jobbade jag henne några voltvarv vilket fick henne att samla ihop sig och kunde åter ställa åt höger ;) Vi gjorde även 3 stycken RENA galoppombyten på rakt spår på ängen på hemvägen, så himla coolt att hon klarade det :)

Igår red Sandra och de tog också en jättemysig galopptur i snön. Nu är det plusgrader och ska regna snart = is med vatten ovanpå, så det gäller att passa på med utepassen så länge vi kan...

På tal om regn så har jag nu utrustat Inas regngarderob inför en blöt vår. Nu kommer hon vara torr och fin ända fram till öronen tack vare Hööks nya halsregntäcke!



2 kommentarer:

  1. Åh, är det täcket bra? Alltså verkar det vara bra passform? Förstår att du inte hunnit prova det ute än :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte hunnit prova det på Ina än men jag kan rapportera om passformen efter utprovning :)

      Radera