torsdag 24 januari 2013

Val av färger på nya tävlings-schabraket

Jag har haft mitt tävlingsschabrak från Mias (dressyr) sedan 2006 och vilken fantastisk kvalité det är på deras schabrak med tanke på att det hållit i 6 år med alla dessa tvättar... Jag älskar modellen på schabraket också, den är så snygg!


Nu börjar dock kanten bli lite lite luddig och schabraket börjar bli en aning slitet tyvärr... Jag har därför funderat på ett nytt tävlingsschabrak länge. Dock har märket varit klart hela tiden; ett nytt Mias!

Mias har många nya modeller som är snygga på olika sätt. Denna gången tänkte jag satsa på ett schabrak med 5 cm-rutor (som på mitt lila Mias) och med rak kant. Man kan ju designa deras schabrak efter egen smak i vissa butiker, och det är färgkombinationen jag håller på att klura ut vilken som blir snyggast.... Förutom själva schabraksfärgen (vit) ska man bestämma kantband, passpoal samt extrakant (bakre delen innanför passpoalen). Jag har ju sedan länge bestämt att ha ett rosa tema på schabraket (big news?) men jag är inte helt säker på en exakt hur jag vill ha färgerna på alla banden... Ska jag ha rosa och cerise, vilken ska vara ytterst, vilken passpoal, ska den vara färgad eller glittrig?



Hjälp...........!!

2 kommentarer:

  1. Rosa+Silver skulle vara en urgullig kombination på ett urgulligt ekipage! Passar åxå suveränt till Inas rosaglittriga pannband :) /Elin (Aida)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi! Det blev en liknande färgkombination ;)! Nu är det bara att vänta....

      Radera