söndag 13 januari 2013

Träning för Nina- massa bilder!

Åh vilken GRYMT UNDERBAR känsla jag har nu i hela kroppen efter träningspasset för Nina! Det var sådan himla skillnad från förra veckans träning (till det positiva) trots att det här endast var träning nummer 2. Det är klart att mycket fortfarande är "under uppbyggnad" igen, då hon första halvan av passet tyckte det var otroligt jobbigt det vi krävde av henne; att jobba framåt med framdelen lite innanför och att hon då ej får luta sig inåt ;) Väääldigt jobbigt, men oj vad vi kom åt bra där! Ina blev sjukt fin och vi hade sån himla fin känsla genom HELA passet, även när vi var "oense" om hur mycket hon skulle ta i, haha. Vi jobbade först med arbetet med att hon inte skulle luta sig inåt, efter det mycket öppnor och slutor, både på långsidorna och på diagonalerna. Vi gjorde mot slutet en trappa diagonalt med sluta vänster, öppna höger, sluta höger, öppna vänster och så vidare. Där lyssnade hon minsann helt suveränt och gjorde övningen mycket bra!

Både Nina och jag var mycket nöjda med den söta fröken som för dagen var MYCKET snygg i sitt nya lila Mias-schabrak och sina matchande lila BR-lindor. Vi fick många kommentarer av flera personer inne i ridhuset som tyckte Ina var jättefin i sin outfit! Och jag försökte komplettera med min rosa HV-polo-tröja och rosa handskar till Inas rosa pannband. Som jag skrev i inlägget innan, ett lila-rosa-tema!

Världens bästa Elin satt hela min träning och kollade på. Dessutom hade jag ställt in kameran (som idag fick ha låg-bländar-objektivet) för ridhusmörkret och hon fotade massvis med fina bilder! Det är jättesvårt (läs: omöjligt) att få helt perfekta bilder på kvällen i ett mörkt ridhus, men jag är jättenöjd med bilderna :)! Här kommer några som sammanfattar träningen:













Visst är hon SNYYYGG min lilla pärla!?!

3 kommentarer:

  1. Jätte fin!! och vilken snygg outfit! Måste säga att klippningen blev bättre i "rörelse" än vad den var när du lade upp en bild när hon stod i gången. Nu följer den hennes överlinje när hon arbetar i form - tjusigt!! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tove! Ja, jag har haft den klippningen på en häst för några år sedan och visste att den fungerar bra vid ridningen som du säger ;) Jag får ju inte klippa bort för mycket, för då kommer hon att frysa tyvärr :(

      Radera