torsdag 7 mars 2013

Anmälda till Division II

Sådär, nu har Heby äntligen öppnat sin anmälan till Division II-dressyren den 20 april. Gissa om proppen kom ut innan? Nej....... SUCK!! Aja, jag bestämde att Ina bara ska gå lagklassen för att slippa stå i transporten hela dagen för att gå två stycken LA:3or. Inget fel på LA:3, men det är ingen kvalklass. Hon kommer ha gått tre tävlingar innan denna lagtävling, så förhoppningsvis kommer hon ha hunnit coola ner sig lite och kan fokusera på sin första start den dagen. Skulle det däremot visa sig bli jättefå, kanske 10 st i framridnings-LA:3an, då kanske det inte skulle vara så dumt att rida även den. Men.... that aint gonna happen ;)

Jag hoppas ju på att jag och Ina kan få vara helt olycksfria detta år eftersom vi förlorat så oerhört mycket tid 2011 och framförallt 2012 (nästan hela året). Vi ser mycket fram emot att få jobba oss mot våra uppsatta mål detta år, OSTÖRT :) Visst har jag publicerat våra mål för 2013? Nu blev jag osäker... Nåja, det här har vi tänkt att klara av i år:

Mål vårterminen 2013
• Starta och rida på minst 62% i MsvC två gånger  en gång till = Kvala till
MsvB
• Hinna starta MsvB minst en gång innan hösten.
• Genomföra hela Division II-serien (om vi inte uppklassas)

Preliminära mål höstterminen 2013
• Rida MsvB på minst 60%
• Genomföra hela Division I-serien

Drömmål 2013
• Rida på minst 62% i MsvB:4/MsvB:5 två gånger = Kvala till
MsvA

Igår hade jag kvällsfodringen och åkte då till stallet på kvällen. Red ett dressyrpass i hoppsadeln då jag trodde Ina skulle vara väldigt pigg på grund av vilan igår, men hon var faktiskt helt lagom :) Förmodligen behövde hon en dags återhämtning efter vårt "ställa-igenom-högersidan-pass" i måndags. Hon var SÅ MYCKET BÄTTRE i högersidan igår! Vissa gånger använde jag mig av mitt nyfunna trick, men generellt var hon mjukare och mer ställbar. Dock börjande hon plötsligt att tokslänga med huvudet i högervarvet en gång (i skritt!). Tänkte att hon ville protestera lite, men det gick inte att ta i henne. Tänkte då, "undrar om hon har lagt över tungan över bettet??", så jag hoppade av. Mycket riktigt hade damen slängt över tungan och fick inte tillbaka den. Smart häst, smart.... Efter att ha lagt tungan på rätt plats och spänt snokremmen ännu mer så hoppade jag upp igen och Ina var som vanligt, puh. Förutom vanligt mjukande arbete så gjorde vi lite galoppslutor på diagonalen och fortsatte i förvänd. Sån himla fin häst!! Nu kan jag till och med börja gasa, bromsa och samla i förvända genom hörnen utan att känna att vi är i riskzon för ett avbrott, wow!


Idag blir det kanske lite hoppning, den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar