onsdag 27 mars 2013

Påskledigt snart, woho!

Ja vad säger man? Blir något någonsin som man planerat? Nä, just det. Jag hade tänkt igår att ta mig hemåt till huset för att fixa filmerna från lördags och söndags, men min pappa har varit ordentligt sjuk så jag vågade inte på grund av smittorisken. Nu över påsk är både Sandra och Moa bortresta så jag får absolut inte bli sjuk! Måste ju ta hand om min prinsessa :)

På fredag är det en LEDIG DAG tjoho! Jag har morgonfodringen, ska rida, och sedan hem på mindre släktträff. Då kommer jag passa på att innan den träffen fixa klart filmerna. Tajt schema man har i sin vardag när man inte ens kan klämma in några timmar på en vanlig kväll till att göra något utanför "agendan"...

Påsk ja! Mycket trevlig högtid. Den ger en "långhelg" från jobbet, ledig fredag-måndag, woop woop!! Dessutom äter man mycket god och proteinrik mat (om man avstår godiset haha). Jag tror jag gillar påsken mycket för att den medför så mycket glada färger, våren ligger runt hörnet, man får ställa om till sommartid....En julshow för några år sedan representerade jag och Lola just påsken i kadriljen, ooh så snygga vi var!



Lola var typ "påskris" eller nåt och jag var en kyckling. Man var uppfinningsrik på den tiden; Ovanpå hjälmen hade jag satt fast papper som illustrerade ett äggskal, "vingarna" var sådana där skumgummibabywipes och mina röda kycklingben var ett par hala nylonstrumpor jag drog över ridbyxor och stövlar.


Hoppas alla får en jättebra påsk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar