torsdag 14 mars 2013

Planerat morgonpass i stallet...

.... men ändrade mig när jag gick upp 5.30 och kände hur kallt det var...... Och det verkar inte bli bättre de närmsta dagarna heller:


Anledningen till att jag tänkt åka till stallet för att fixa och rida på morgonen var på grund av att vi ska ha en 4 timmar lång workshop på jobbet i eftermiddag och detta resulterar till att jag måste jobba till klockan 17 =( Jag brukar ju jobba 6-14.30 normalt för att hinna med något efter stallet, så jag gillar verkligen inte när jag blir tvungen att sluta så pass mycket senare....
Men att sitta och försöka få till något normalt arbete i ridhuset i nästan -20gradig kyla är ingen hit, så jag valde att sova en timme extra till klockan 7 och sedan gå upp och ha en lugn morgon (!) där jag hann både laga och äta frukost hemma, vilket i stort sett aldrig hänt förr! Frukosten bestod av kalkonbacon och halloumi... Härliga är GI-frukostar ;)

Så det får bli stallet ikväll istället. Hellre en kväll med några få minusgrader än tidig morgon med 20 minusgrader...! Får försöka vara så tidseffektiv som det bara går.

Nu längtar man ju bra mycket efter våren och plusgraderna!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar