tisdag 12 mars 2013

Ina kan ha sina egna idéer

Igår red jag och Ina ut med Selma och Aida i det mysiga vädret. Vi gav oss ut i en ny skog som ingen av oss ridit genom tidigare, men som tur var så fanns tydliga upptrampade spår där stigarna var, så vi hittade ut utan problem :)! Ikväll är det hoppträning, tjoho!

Jag brukar ibland sitta och titta igenom gamla bilder jag har sparat på datorn. Det är hur mysigt och roligt som helst att ha alla fina bildminnen! Försöker ju alltid slänga åt någon både systemkameran och filmkameran vid träning och tävling och belöningen blir alla fina minnen.

När jag berättar för folk att Ina är svårriden vid träning och kan vara väldigt svårövertalad ibland när "stoet" inom henne sätter igång, så är det inte alla som tror mig :P Ja, hon har väldiga kontraster den damen då hon oftast är världens snällaste och är väldigt väluppfostrad (vilket jag ofta får beröm för hihi), men vid andra tillfällen, som vid till exempel press vid arbete, kan hon förvandlas till den mest dryga häst du kan tänka dig! Hon har humör när det blir jobbigt arbete och saker inte löses med fart som hon vill lösa problemen med ;) Men som tur är så är hon även en resonlig häst och våra små dispyter brukar lösa sig efter ett träningstillfälle. Hon måste helt enkelt få bli lite förbannad innan hon ger med sig och upptäcker att det inte var så farligt :)

Dock finns det tillfällen jag inte rår på henne, och det är när hon är brunstig på tävling. Normalt är hon snäll vid brunst, men på tävling tillkommer det spänningar och den kombinationen sätter totalt stopp i hjärnan på henne.... Minst två tävlingar har vi genomfört under högbrunst vilket resulterade i att hon inte ens märkte att jag satt i sadeln. Hon var fullt upptagen med allt annat i världen och tyckte varje litet dammkorn kunde varit en kandidat till en sabeltandad tiger....

Vissa sådana ögonblick är fångade på bild vilket är lite roligt! Jag tycker Inas ansiktsuttryck verkligen säger "Jag är skeptisk" när hon blir sån. Tur att man har bilder att skratta åt i efterhand ;)

Ina tittar på sandhögar utanför banan- "Jag är skeptisk..."

Ina ska stå på tygeln i vår hälsningshalt- "Jag är skeptisk!"

Ska hoppa vattenmatta för typ 30:e ggn- "Jag är jäävligt skeptisk!!"

That´s life with a mare :)
Tur att de är så underbara ändå!

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag dör vad roligt! Ottey är superbrunstig varje brunst, men har varit snäll hittills, men vart väldigt tittit, prillig och liksom over the top dagen innan brunsten kör igång...

    SvaraRadera