måndag 18 mars 2013

Utvecklat min ridning

Idag var Ina väldigt pigg och lite ofokuserad i början av vårt dressyrpass då hästarna levde rövare utanför i hagarna... Tidigare har jag hela tiden "smekt medhårs" på Ina för att hon inte skulle bli för upprörd och spänd, men nu känns det som att min ridning på henne utvecklats och jag kan gå på henne mycket mer. Resultatet blir faktiskt väldigt bra och jag har mycket mer pli på henne nu. Mitt mål är att kunna påverka henne lika bra på tävlingsbanan där jag lättare blir lite passiv för att undvika missar och "explosioner" hos Ina.

Idag jobbade vi mycket i galoppen med ökningar och minskningar, även ökningar på diagonalen till trav vid väggen inför tävlingen på söndag. Hon jobbade på mycket bra och har verkligen utvecklats i att kunna samla sig från ökad galopp. Förr fick jag några frustningar och släng med huvudet upp i taket...

Min lilla dam ville spana in snyggingen i spegeln ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar