lördag 23 mars 2013

Ninaträning och isgrävning....

Idag har det hänt mycket... Dagen började inte så bra när jag skulle ta med min transport från mina föräldrars uppfart där den stått hela vintern. Det syntes inte direkt, men alla 4 däcken hade fryst fast i isen. Först hackade jag med hammare och mejsel, gick inte. Sedan kom pappa med värmepistolen så det blev 4 "sjöar" runt däcken, men inte heller efter det kom vi loss. Även yxan fick jobba men utan bra resultat. Det var inte förrän pappa tog fram domkraften och lyfte upp hela transporten från båda sidor som den lossnade... Det sa "knaaak" när den kom loss, typ 1 dm djupa gropar stod den i! Då har den ändå stått på grus och ända sedan det var snöfritt...

Pappa hackar isen med yxa....

Så här djupa spår/hål stod däcken fastfrusna i....
Denna "islossning" tog ganska lång tid och min planering sumpades lite där, jag som var ute i sån himla god tid! Jag åkte cirka fem i ett hemifrån och klockan två skulle min träning börja..... Men det gick fort att köra till stallet, parkerade släpet, bytte om fort som sjutton och iväg för att hämta in Ina. Vi fick trevligt besök av Erika (Asp) till träningen vilket var jätteroligt! Jag och Erika har hästar som är rätt lika varandra i hur de fungerar, vi tävlar på samma nivå och ofta på samma tävlingar, så vi har mycket gemensamt :)

Erika filmade en hel del av min och Inas träning, så den filmen ska jag ladda in i veckan! Hon berättade även att Nina hade sagt massa positiva saker om oss så det lät ju väldigt bra :)! Vi jobbade skolor, förvänd båge, enkla byten, travökningar och uppridningar. Allt kändes generellt bra och Nina tyckte vi jobbat fantastiskt bra sedan sist då Ina hade utvecklats väldigt mycket! Otroligt kul att höra! Hon kändes så fin :)



Jag kan även meddela att jag gått i mina Petrie-stövlar i cirka 5 timmar idag... Jag försöker vänja lädret igen vid mina vader och det gick jättebra! Det tog cirka 40 minuter innan jag lyckats stänga hela kedjorna. Jag vill inte pressa för mycket för fort då det är då som de går sönder (vid övertryck). Efter cirka 30 minuter till hade den värsta pulsen och domningarna i benet lagt sig och det kändes inte alls obehagligt att gå eller rida i dem, woho!! Så imorgon blir planen att ta på stövlarna hemma innan vi åker så jag får ta på dem i värme och benen får lång tid på sig att vänja sig.

Startlistor med starttider har nu publicerats. Jag gjorde en egen uträkning och försökte pricka rätt tid så gott jag kunde och gissade på starttid 16.30. Den tid jag fått är klockan 16.45, så GANSKA bra gissat måste jag säga då det inte är lätt att gissa tider till tredje klassen! Jag har varit jättenervös hela dagen och morgondagen kommer inte bli bättre. Därför kommer jag träna innebandy som vanligt innan tävlingen då det är gott om tid. Jag känner att det är ett jättebra sätt att få mig mer avslappnad.

Så här snyggt blev schabraket under sadeln!
Så håll tummarna för oss att allt går bra imorgon! Jag har inga förhoppningar alls om att vi ska kunna prestera på topp med tanke på att det är första tävlingen på ett år och Ina kommer nog vara något galen på banan, men bara allt runtomkring går bra och jag får en bra känsla på banan så kommer jag bli överlycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar