måndag 11 mars 2013

Jag har inte dött :)....

...jag har bara haft en välbehövlig skön helg och har inte spenderat någon tid vid datorn :) Söndagen bjöd på kallt men soligt väder, så mysigt! Innebandyträning som gick jättebra och sedan hem för att laga massa mat till veckan för "upp-bunkring". Började med en ny GI-period igår, så då gäller det att laga mängder med mat på en gång så att man bara kan gå till "förrådet" och hämta det man behöver i veckan :) Har för lite tid under vardagarna för att hinna laga ordentlig mat, så då passar jag ofta på under söndagen. Varför kör jag GI-perioder då? Den främsta anledningen är att jag under i stort sett hela livet haft ett sockerberoende som jag under senare år jobbat hårt för att minska och få bort så mycket som det går. GI-mat hjälper till att minska sötsuget och jag har bäst pli på mig själv då jag kör en GI-omgång där fusk inte tillåts. Denna gång har jag planerat att hålla på i 2 veckor.
GI och LCHF är ganska lika i sin grundtanke, men den stora skillnaden är att GI inte baseras på fett utan på mer protein och grönsaker. Självklart äter man fett även där, men inte samma mängder som vid en LCHF-diet. Jag brukar tänka att GI är "LCHP" - Low Carb High Protein!


Vad händer i veckan då? Jag går fortfarande och längtar efter att få tillbaka BILEN! Förhoppningsvis idag eller imorgon..... Då kommer man äntligen kunna få tillbaka ett något mer normalt liv med hästen utan att behöva komma hem sent sent på kvällen efter att ändå ha gått kl 5 på morgonen...

Imorgon tisdag ska vi hoppträna för Maria Norlin igen =D Det blev en plats ledig i deras första grupp och denna vecka passade det bra, så vi tog den platsen. Tror Ina kommer bli glad att få hoppa lite riktiga hinderövningar igen.
Ina 1m Tierp-2011

Jag sitter och funderar på en eventuell hoppstart också.... Det är på Jälla den 21 april. De arrangerar första omgången av Division III, men två förklasser innan lagtävlingen är två CL i höjderna 80 cm och 90 cm. Är lite sugen på att anmäla Ina till dessa klasser då det skulle vara en bra start för henne som comeback på hoppbanan :) Hon ska ju inte gå höga klasser längre. Enda kruxet är att hon har gått en dressyrstart i Heby dagen innan, men eftersom det bara är en klass på lördagen borde hon inte ha några problem egentligen att gå två (eller 1 för den delen) CL-starter.
När det är på Jälla dessutom så kan jag ju rida dit, tar 15 minuter bara :) Perfekt framskrittning!

Får klura lite på det...hm.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar