lördag 30 mars 2013

Filmen från Inas comeback

Sådärja, bättre sent än aldrig heter det väl ;) Nu är filmen från söndagens tävling klar med poängen publicerade för varje moment.

Att allt gick så otroligt bra med Ina till, på och efter tävlingen är den stora segern för mig och att jag nu kan släppa många av mina psykspöken som härjat kring transporteringen av henne :) Så nu är vi igång!

Ina gjorde en MYCKET bättre prestation än vad jag trott. Några gånger "låste" det sig i huvudet på henne, men vi löste de delarna ändå. Handbromsen satt ju i under i stort sett hela programmet förutom under ökningarna, men som tur är så syns inte det liiika mycket som det kändes i alla fall ;)

Bättre
  • De rena ökningarna (trav och galopp)
  • Övergångarna från ökad galopp till trav
  • Ryggningen
  • Att hon höll förvända galoppen trots rejäl "handbroms"
  • Det första enkla bytet (vilket framsteg!!)
  • Uppridning (relativt rak och ostudsig)
  • Skolorna (noll framåtbjudning, men hon börjar röra sig rätt nu)
  • Skritten

Sämre
  • Handbromsen genom hela programmet
  • Utan bjudning i skolorna
  • Båda fattningarna
  • Spänd innan förvända bågarna

2 kommentarer:

  1. Grattis till den fina comebacken! Super kul att Du delar med Dig av resultatet så tydligt!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :)!! Ja, jag tycker det är roligare när man ser varför man fick en viss slutpoäng.

      Radera