tisdag 18 maj 2010

Dressyr i värmen

Igår (måndag) fick Ina gå på en promenad och beta lite smaskigt högt gräs. Ville att hon verkligen skulle få en lugn återhämtning efter hopptävlingen. Idag så åkte jag till stallet mitt på dagen och dressyr stod på schemat. Vi är anmälda till 2 dressyrklasser (LB:3 och LA:3) i Mälardalen nu på lördag. Kom på sent att vi skulle vara med där, därför har jag inte tränat så mycket inför det. Jag kan ju säga att idag var det minst lika varmt som igår (fast det blåste lite, yees!) så för att inte smälta bort så vart det inte mkt kläder kvar under träningen ;)
Började känna på henne mjukt och hon var riktigt fin ända från början! Höger börjar mjukna mer och mer, ibland kan jag lätta ur helt och hon går ändå kvar i böjen. Vi tränade mycket diagonala skänkelvikningar (tvära) då de är med i LA:3an. Ina har verkligen utvecklats i sina sidvärtesrörelser, så programmet på lördag kommer hjälpa mig att se HUR långt hon har kommit :) Hon jobbade även mkt fint i galoppen. Kunde utan problem samla henne i båda galopperna och rida förvända, lite större, bågar som också är med i programmet. Riktigt duktig tjej! Och orkade med allt utan problem trots värmen. Red lite ökningar på slutet + längde tygeln så hon kunde jobba med näsan i marken som avslutning, både trav och galopp. Hon blir så fin av det på slutet! Ca 40 min tror jag att jag red. Efter var prinsessan svettig så hon fick helduscha i ljummet vatten, vilket uppskattades! På Ina får man t.o.m. duscha hela huvudet (om man passar öronen) med fullt ös i slangen. Hon verkar gilla det :) Hon fick även dricka direkt ur slangen, sötisen ;)

Så bra träningspass idag. Imorgon blir det uteritt med Catrine + Connie (Som f.ö. placerade sig i både LA:4 och LA:6 i söndags på lurbo!! :D:D ) och + att jag ska träna för Uffe med Lola imorgon. SÅ längesen nu, dumma skola :((

Over and out, mot solstolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar