måndag 31 maj 2010

Film från första klassen

Idag har jag varit på "sommarmöte" på UPK. Vi satt i solen och myste. Senare red jag ett dressyrpass på Ina. Idag kunde hon släppa ännu mer i högersidan t.om. i galoppen som blev såå fin!! Det tar sig :) Jättefin och duktig var hon! Efter det ett pass på Majlis. Jag trodde inte att jag skulle orka sitta emot henne när hon trycker ifrån i galoppen, men det gick helt ok! Faktiskt så blev hon väldigt fin och samlad i galoppen till slut idag!

Nu har startlistorna till Lurbos Nationaldagshoppning kommit ut, nöjd med mina startnummer! Någon mer som ska dit och tävla/fota?

Här är iaf filmen med Kalle från framridningsklassen 1m (igår) hos Frösåker. Nästan skönt att Kalle bara såg fin ut på filmen, för eg. var han rätt kinkig redan där. Därav de "långa" tyglarna (mina händer hamnar i magen mellanåt) då jag inte vill korta upp honom för mycket vid ett sånt tillfälle, då blir det bara studs och drygheter. Bättre med lite längre tygel och lite mindre "stilridning". Duktig var han i vilket fall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar