lördag 15 maj 2010

Har just kommit innanför dörren. Sen 21-tiden har jag suttit på Max med Anka och käkat glass å snackat skit. Var så himla längesen vi träffades, vilket märktes för vi hade en hel del att catcha upp :)

Idag har jag hunnit med såå mycket! Mellan 12-15.30 var jag runt överallt i Boländerna + city och fixade massa inköp jag inte kunnat göra innan pga pengabrist. Men nu efter lite sparande kunde jag fixa allt! Var bl.a. till Ultuna, Sporren, Citygross, Hööks, Granngården och banken. Köpte bl.a ett pannband till Ina som hon ska ha på hopptävlingar. Nu kommer hon verkligen se ut som en ponny! Sedan även nya vardagsboots (fanns bara strl. S, och de passade! Vadå små fötter???), svettäcke och en grimma.
Vi red ett varv runt åkern bakom kyrkan i trav idag, lagom uppladdning. Så himla varmt och kvavt i luften så hästarna var helt svettiga efter den lilla turen. Efter halva åkern iaf så var vi tvungna att vika av, då det stod en älgko i vägen... En sådan vågar man inte reta upp, då finns risken att en väldigt snabb reträtt måste utföras...

Väl hemma igen så vart det bad av både Ina och Majlis, båda flätades, all utrustning välputsad och nytvättad. Så nu är vi redo för morgondagens äventyr i Gimo :) Ingen av hästarna har hopptävlat förr, och jag tror inte att Majlis har tävlat något över huvudtaget förr, så det blir både spännande och roligt! Kl 6 ska jag vara i stallet imorgon, så nu ska jag gå och ta mig en kvällsmacka, för att sedan njuta av några timmars sömn.

Rapport kommer imorgon, håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar