tisdag 11 maj 2010

Mystur i sommarvärme!

Sån fin dag det har varit idag! 15 grader i skuggan och skinande sol, lite skillnad mot senaste dagarna... Under dagen har jag suttit på föreläsning, jobbat med seminariumuppgifterna, lunchat med Becca vid Fyrisån (det var steeeekigt varmt!), hållit träning för Moa i Surmulen och direkt efter åkt till Ina för att rida ut. När jag kom till stallet så var hästen min redan fixad och klar så att alla vi 4 (jag, Catrine, Ulrika och Camilla) kunde dra iväg på en gång :) Superb! Det blev en jättemysig tur med massa trav och galopp. Ina lydig och fin! Imorgon kanske hon kommer att få vila, lite tendens i början av att vara lite trött. För på torsdag är det träning, fredag jogging och lördag hopptävling. Blir nog lagom uppladdning.

Igår satt jag och filade på resterande tävlingar denna säsong med alla hästarna. Det börjar bli tajt nu med 4 hästar att tävla. Inte i ork, utan att få plats med alla olika tävlingar, helgerna räcker inte till fullt... Har iaf planerat in några hopptävlingar med Majlis och några hopp+dressyrer med Ina innan sommaren. Så här ser den preliminära planen ut, kan bli ändringar:

15 maj

Gimo

0.80 CL

Ina

15 maj

Gimo

0.90 bed.A

Ina

15 maj

Gimo

0.80 CL

Majlis

15 maj

Gimo

0.90 bed.A

Majlis

22 maj

Mälardalen

LB:3

Ina

22 maj

Mälardalen

LA:3

Ina

30 maj

Frösåker

1m

Kalle

30 maj

Frösåker

1m DivIII

Kalle

6 juni

Lurbo

0.90

Majlis

6 juni

Lurbo

1m

Majlis

6 juni

Lurbo

1m

Kalle

6 juni

Lurbo

1.05m

Kalle

12 juni

Mälardalen

0.85 CL

Majlis

12 juni

Mälardalen

0.95 CL

Majlis

18 juni

Håbo


LB:3

Ina

18 juni

Håbo

LA:3

Ina

20 juni

UPK

0.85 bed.A

Majlis

20 juni

UPK

0.95

Majlis

20 juni

UPK

0.85 bed.A

Ina

20 juni

UPK

0.95

Ina

20 juni

UPK

1m

Kalle?

20 juni

UPK

1.10m

Kalle?

30 juni

Roslagen

0.95

Majlis

30 juni

Roslagen

1m

Majlis

2 juli

Järfälla

0.90 CL

Majlis

2 juli

Järfälla

1m CL

Majlis



Hur ser allas tävlingsplaner ut nu?? För mig känns det som att jag precis startat denna termin med Ina eftersom vi missat en massa pga ryggmusklerna + tappskor... Så nu känns det bättre efter lite planering =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar