fredag 28 maj 2010

Lagträning

Har precis kommit hem från UPK där vi haft lagträning inför söndagens final i division III-hoppning. Jag är fortfarande sjuk (slipper febern dock) så jag valde att bara hoppa en runda på 90 cm för att inte överanstränga mig. Jag är helt slut nu, men känner mig ändå kry :) Ville bara få en runda med flyt och det fick jag minsann serverat av Kalle! Jag har ju inte ridit honom sedan senaste tävlingen, 2 maj på UVFK, men han var helt perfekt idag! Inte ett dugg studsig, utan jag kunde rida ett normalt lugnt tempo hela banan runt, utan att behöva komplicera saker. Jag kände dock i sprången hur SMÅ hindren var. När jag gav eftergiften så höll jag på att ramla framlänges eftersom Kallemannen inte behövde sträcka ut sig så mkt ;) Men som sagt, höjden spelade inte så stor roll idag, ville bara få en bra runda. Duktiga lilla Kalle! Linda fotade allas rundor, hoppas på att få några bilder skickade inom kort med.


På söndag har ag ingen som kan åka med mig och hjälpa till (lastning, hålla häst, fota, filma mm) så om det är någon som är sugen på att åka med är det bara att hojta till!

Nu ska jag steka en varm macka å mysa ner i soffan. Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar