onsdag 26 maj 2010

Uffeträning

Puh, kom hem för en timme sedan ca. Då hade jag varit i stallet sedan kl 9 imorse (6 timmar) Dagen började med träning för Uffe på Ina. Prinsessan var jätteduktig att åka med själv, hon börjar verkligen bli van nu :)


Jättebra övningar idag! Mkt tagen framdel (som Ina håller på att lära sig och behöver det för styrkans skull), sedan ö.g. till halt från trav och galopp på serpentinbågar. Också mkt bra eftersom hon har problem att stå still i halterna. Sedan var det öppna längs långsidorna och sluta tillbaka från m-linjen (första gången hon gick i sluta :) ). I vänster gick allt bra, men i högerslutan blev det lite för jobbigt och svårt, till en början. Efter ett tag så blev hon ett typiskt "sto" och jag var tvungen att gå på henne en hel del några varv. När hon börjar dryga sig så (jag känner väldigt stor skillnad på om hon är dryg resp. inte orkar/klarar av) så måste man sätta henne på plats, annars kommer hon ta vara på sit. direkt och bara ösa på utan minsta lyssnade på mig. Men efter några varv började hon acceptera allt mkt bättre och vi fick fortsätta med att rida slutor (mest rak häst mot långsidorna) och när hon mjuknade kunde jag ställa höger. Vi gjorde den övn. bara i höger eftersom det är det supersvåra varvet. På slutet även i galopp. Riktigt duktig mellanåt och superbra jobb för henne! Sedan längde jag ut tygeln och satt och jobbade galoppen och traven så fick hon töja ut sig. Uffe blir alltid lika "förvånad" när hon blir så mjuk och självbärig då jag länger ut hela tygeln ;) Riktigt fin blev hon och hon orkade superduperbra idag! Inte trött någon gång :)


Dagens outfit ;)

När vi kom hem fick fröken duscha, sen gå ut i hagen med Connie. Sen fix i stallet och efter det ta in Majlis för ett dressyrpass. Idag tog jag med filmkameran och ställde den på ena stakethörnet och filmade större delen av passet. Allt kommer ju inte med då såklart när kameran står still, men jag ska försöka klippa ihop en liten film ikväll :)

Nu blir det LUNCH! Så jag orkar att hålla hoppträningen ikväll.

Uppdatering senare med Majlis-film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar