måndag 6 september 2010

Box klar

Igår gjorde jag det sista med boxen. Nu är den alltså urmockad, skurad, nymålad, kalkad, spånad och till sist halmad. Man kanske skulle ta och hyra en box istället för att leta lägenhet??? Bädden ser ut som en drömmadrass!!

Dagen började inte bra idag då Leo (min lilla kattpojke) fick ett anfall av sin astma. Det händer inte ofta, men ibland blir det typ luftbubblor i inhalatorn som sätts intill masken, och då får han inte i sig tillräckligt med kortison = han får ett anfall några timmar senare. Som tur var så blev det bara ett anfall, men jag var tvungen att stanna hos honom ett tag efter för att se så att han inte skulle få något nytt. Då skulle jag vara tvungen att ge honom kortisontabletter som är snabbverkande. Men pga av det så kom jag iväg mkt senare till stallet än vad jag planerat, så jag har jättedåligt samvete för att våra hästar fick komma ut senare än vad som är tänkt =( Varför kan inte allt bara flyta på här livet, varför måste det alltid komma upp saker ivägen? Leo mådde fortfarande bra när jag kom hem iaf. Han ligger och sover i kojan under min stol nu, trötter stackarn...

Det blev en skrittur i skogen med Ina idag. Sen när vi kom till ängen tog vi trav och lite galopp. Oj vad pigg å fräsch hon kändes :) Imorgon borde färgen ha torkat helt, då ska hon få flytta in i sin egna box igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar