söndag 26 september 2010

En positiv övergångsfas :D

Idag har Ina och jag varit på UPK och tävlat. Dagens klasser var LC:1 och LB:1. Kan ju börja med att säga att Ina nu är den perfekta och ultimata tävlingshästen! Vi har varit ensamma helt idag, ingen hjälp alls. Självlastad, självurlastad. Sen när hon kommer ut, tar jag på grimman över tränset och knyter fast henne i transporten. Där står hon KOLUGNT och vilar medan jag borstar, sadlar tar på min kavaj m.m. Att alla andra hästarna runt omkring far runt och bankar så det blir ett väldans liv, det verkar hon inte bry sig om. För så här är Inas benställning under tiden hon står vid transporten:

Cool häst!

Sen lovade jag ju en bild på nya "Sverige-pannbandet"...



Idag blåste det nästan storm hela dagen, riktigt höstigt. Men Ina brydde sig inte om det. Ingen spändhet idag heller! Dock så börjar det verkligen hända grejer nu. Jag märker stooor skillnad på fröken nu, då hon verkligen har börjat med användning av musklerna på ett annat sätt. Hon är inte längre det "stadiga tåget", utan börjar nu kunna samla sig, gå i en betydligt bättre och högre form och är så mycket mer påverkbar i galoppen! Allt detta är sååå positivt, för det betyder att Ina nu kommit in i nästa utb.stadie =D Ska bli spännande att börja forma henne efter dessa förutsättningar! Dock som vid alla "omställningar" så är det mycket som är jobbigt för henne nu, så vi fick lite taktmissar i travprogrammen, några "ryck" och lite småsaker. Ina sa "det här var jobbigt..." Så då ryker det massa poäng såklart.

Resultat:
LC:1- 67%, 7:a
LB:1- 66%, 7:a

Så två vita rosetter till damen idag, vilket visar att hon har en hög "lägstanivå". Alltså att hon faktiskt får höga % trots massa missar och att hon är i en övergångsfas :) Filmer kommer imorgon, nu är jag så trött att jag nästan tuppar av. Vart en lång helg. Här är 2 bilder till:


1 kommentar: