lördag 25 september 2010

Heldag!

Igårkväll körde jag till Örbyhus på middag hos Becca och Eric i deras nya lägenhet, Lovisa var också med. Lägenheten var såå fin och jätterymlig, förstår att de är nöjda!

Imorse gick Becca och jag upp vid 7 för att sen åka till Dannemora RK:s lilla anläggning. Becca var skrivare och jag dömde alla klasserna. Dagen flöt på bra. Vi klarade oss från regn men det var ändå rätt kyligt av blåst och fuktig luft.

När jag kom hem till Uppsala igen på e.m. åkte jag först t Sporren för att titta på en prislapp på ett thermotäcke (innetäcke) och hittade det perfekta pannbandet till Inas nya svarta dressyrträns med remontnosgrimma. Det är svängt med blåa och gula stenar, så nu matchar vi tävlingsschabrakskanten! Tror hon kommer bli jättefin i det! Bilder utlovas efter morgondagens tävling :) For sen vidare till Hööks och inhandlade 2 täcken till Ina som hon ska få när jag flyttar henne. Ett brunt regntäcke med hög hals och ett innethermotäcke som inte finns med i katalogen (!) men som var jättefint och ca 200 kr billigare än övriga motsvarande täcken :) De har ju 15% rabatt på täcken t.o.m. imorgon så det gällde att passa på!
Regntäcke med hög hals och bogfrihet. Perfekt för min frusna och lekfulla prinsessa!

Sen for jag direkt till stallet och jobbade traven + öka och samla galoppen på en grusväg. Jättebra träning och hon kändes jättefin! Hon har verkligen börjat lära sig att samla sig på rätt sätt med tryck och hög form. Sen bad och puts för imorgon åker vi och tävlar dressyr på UPK!

Håll en tumme eller två för oss så blir jag glad! :)

1 kommentar: