söndag 12 september 2010

Så kan det gå om inte skon är på...

Blev en något snopen tävling idag... Vi kom dit och lyckades hitta sekretariatet från parkeringen (brist på skyltar, svar ja), lastade ur hästen, red och hoppade fram och hon kändes superfin! Jag har ju fått ännu en rejäl sträckning i ryggen, som nackspärr fast några dm längre ner... Så Ina fick sköta allt idag, då jag som pilot inte kunde rida som utan ryggontet ;) Kommer in på banan, hoppar 1an och 2an som hon står emot på, fast ändå inte tittig. 3an var en oxer m grind i som hon stannade på jättekonstigt 3 gånger. Inte alls som när hon är tittig eller tycker att det är för svårt, detta var nåt annat. Då böjde jag mig fram och såg att vänster framsko hade rykt igen! Den satt superbra imorse så jag trodde verkligen inte att den skulle lossna. Men då fick jag iaf förklaringen till varför hon stannade.


Ina, jag och dojjan...


På banan

Det är ju en sak att hon går på precis som vanligt med bara 3 skor på banan där det är mjukt, men när hon skulle hoppa vågade hon inte riktigt och det förstår jag mycket väl! Duktig häst som visar när något är knas!! Så hon var ju absolut inte halt eller dyl. men vi utgick då självklart när jag såg att skon var borta.

Finaste!

Så det var bara att fila till hoven lite, stryka oss från 1m och åka hem. Lite snopet, men Ina fick komma ut på en kort utflykt iaf :) Hon har ju inte åkt på 2 veckor, så det var nog bra för huvudet hennes.
<3<3
Imorgon kommer hovslagare, YES!!

3 kommentarer:

  1. Åh, dumma sko! Skönt att ni kom iväg iaf, bara de i sig är ju träning :o)

    Och ang. brist på skyltar, är det bara jag som tycker att det är samma problem på de FLESTA tävlingsplatser? Att det ska vara så svårt att skriva en liten jäkla papperslapp och sätta upp. Råkade ut för de på kvalitetstävlan förra helgen, fick springa runt och leta efter vatten en halvtimme. Det är ju så lite som behövs egentligen, för att en tävlingsplats ska vara bra.

    Trevlig söndag, och tack för en bra blogg! Hittade just hit :o)

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Har nytt nummer nu: 073 056 22 55
    /Micaela

    SvaraRadera
  3. Ja, för Ina kvittar det nog om hon åker iväg och hoppar 1 hinder eller 15, för henne var det iaf en utflykt :)

    Ja, man ska tydligen vara synsk med de osynliga skyltarna... Idag skulle det ju vara gula snitslar till "framridningen" från parkeringen, men jag letade och hittade verkligen inga snitslar :P Tur att jag var nr 2 i 90n så jag kunde rida fram allt på framhoppningen.

    SvaraRadera