onsdag 1 september 2010

Dressyr, hoppning och bio

F.m : Uffeträning med Lola. Efter lördagens incident på tävlingsbanan så har jag bytt taktik i min ridning på fröken fux. Förut har det varit väldigt övermjukt och inget som fått henne "upprörd" eftersom hon satte sig i försvarsposition om jag gjorde så. Men nu är hon starkare, mer utbildad et.c. så nu kan jag kräva mer och det gör jag! Nu far tankarna omkring i huvudet mer som "nu jävlaranama" när nåt inte går, då jag får flash backs från lördagens hemska tävling. Fast jag tror det är lite bra att jag blir arg ibland, för min ridning blir bättre då. Är nog för mjuk i grunden... För med både Kalle och Lola fungerade det att bli mer bestämd och övertygande. Lola gick riktigt bra idag! Vi gjorde mkt med bokstäverna, halvhalter, ö.g mm, sen byten, förvänd, skolor, ökningar. Allt kändes bättre än annars och framförallt, jag slutade aldrig rida!

E.m: Red ett kort pass med Ina. Ville inte sätta för mycket press idag då hon lätt skulle kunnat varit seg i fötterna efter gårdagens stubbåker-cantring. Satte upp ett kryss på diagonalen. Först långa anridningar, kollade lydnad och spänst, mkt fin! Sen körde vi 8-volter och byte över krysset och till sist hoppa krysset helt diagonalt. Riiiiktigt fin!! Ca 20min-pass, vilket var helt lagom. På fredag ska vi hoppa lite mer på riktigt :)

Kväll: Sedan hem i ilfart. Tror inte jag varit snabbare nån gång... 16.50 satt jag av hästen, 17.40 var jag på stan. Då kan tilläggas att det tar ca 12-15 min hem från stallet, sen duscha + byta om och köra ;) Såg på Bröderna Karlsson iaf. Den var väl ok, rätt jobbig eg att se, man vart bara arg på dem allihopa eftersom de bara ställde till det för sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar