lördag 18 september 2010

Revansch!

Det gick jättebra på tävlingen! Regnet vrääääkte ner och framridningen var utomhus, så jag fick lägga in plan B. Plan A var att rida i ca 40 min och verkligen få igenom henne, plan B blev att rida 15 min m uppvärmning + några skolor och några byten. Alltså ej helt genomriden då vi kom in på banan (helt dyngsura...) men ENERGIN fanns där istället idag :D:D En hel del småmissar med lite över tygeln pga den korta framridningen, taktmiss i en sluta, ej helt mjuk i ryggningen m.m.
MEN... jag är supernöjd ändå för vi lyckades klara båda våra mål!
1- Ha energi på banan så det går at rida
2- Klara båda förvända för första gången på tävl och inte bara på träning

Hittills har jag och Lola aldrig lyckats komma över 50%strecket i MsvB:4 eftersom det dragit ner som faaan på alla missar med byten, förvänd mm där det är koeff., men idag, trots ogenomriden häst fick vi 52,8%! :D Det är nog inte många som skulle vara glad över att få 52,8%, men jag är suuupernöjd och jätteglad att vi äntligen lyckades prestera i detta program! Så tänk sen när missarna försvinner, då kommer % höjas :)

Här är movien, observera den dyngsura hästen ;)



Tack kära mamma som följde med och hjälpte till idag <3

Nu ska jag göra mig iordning för en röjkväll med massa Jällapolare :) Och imorgon, hör och häpna, är jag:
LEDIG!!
Jag skulle ju ha dömt en programridning, men den blev inställd, så då får jag alltså vara helt ledig en söndag = jag kan ha en rolig kväll utan att tänka på att jag måste gå upp tidigt imorgon :) DET är ovanligt! Och sen lite hoppning med Ina och Majlis på e.m som topp på det :)


2 kommentarer:

  1. Härligt, bra tävlingsdag, party OCH ledig söndag!!=)
    Det såg ju jättebra ut idag tyckte vi på läktaren!

    SvaraRadera
  2. Ja, kan inte bli så mycket bättre än så faktiskt :))
    Vad bra! Det tar sig :D

    SvaraRadera