torsdag 30 september 2010

Granngården har blivit bättre!

Idag dubbelpass med jobb. Först 8-15 på kontoret, sen gasa iväg till UPK för att hålla mina sista lektioner med mina elever. Ja, det är tyvärr sant. Eftersom jag slutar kl 17 nästan varje dag blir det omöjligt för mig att kunna ha lektionerna som håller på 15.30-17.30... Var lite rädd över att eleverna skulle ta det jättedåligt, för ena gruppen är helt nybörjare och har mig som sin "säkerhet". Den andra har jag haft ända sen de också var nybörjare och nu är de så duktiga, 3,5 år senare, att det känns jättejobbigt att släppa dem :( Nästa vecka kommer jag iaf efter deras lektion och har lite fikaavslutning med dem. Det är Elvira som kommer att ta över mina lektioner och jag är helt övertygad om att det kommer gå superbra! Elvira och jag utbildade oss till ridlärare samtidigt och vi har ett ganska lika utbildningssätt. Mycket positiv feedback hela tiden, men ändå noga med detaljer.

På vägen hem från UPK, eller snarare, på väg till Ina så hann jag precis in på Granngården som hade öppningsdag idag. De ligger på Stångjärnsgatan i Boländerna (nära Draget och City Gross) och har alltså då flyttat till större lokaler och bättre läge. Med större lokal kom också större utbud på hästsidan! Och nu har jag minsann hittat Inas vinterthermotäcke som hon ska ha ute! Det är ett jättefint och TJOCKT täcke med fast hals :D Så här ser det ut:
Nu kommer damen INTE att kunna frysa i vinter!!

Nu ska jag sova så fort jag ätit middagen. Återigen är jag HELT SLUT efter arbetsdagen. Det gick bättre idag, men är ändå mycket påfrestande på huvud, psyke och hela köret... Imorgon är det fredag, då jobbar jag bara till kl 16. Dessutom kommer en jättespännande grej att ske. Hoppas på att kunna skriva om det på kvällen!

Godnatt på er!!

2 kommentarer:

  1. Ska du sluta rida Lola ? :(

    SvaraRadera
  2. Sv: Nej, jag ska inte sluta att rida Lola :) Vi har kommit så pass långt att jag inte vill "kasta bort" allt. Det kommer bli svårare att få till träningsmöjligheter, men vill man så kan man! Jag kommer försöka att till nästa år och nästa år, att kvala i LA:6 / MsvC så att vi får fortsätta rida MsvB-klasser :)

    SvaraRadera