söndag 19 september 2010

Hoppfilmer från dagens ridpass

Ikväll hoppade jag både Majlis och Ina. Var några veckor sen jag red på Majlis så det var jättekul! Hon kändes jättefin! Galoppen är en sån jäkla skilland nu!! Man ser det på filmen också, att hon är mkt rundare och bärig i galoppen och har en mycket bättre takt i traven! Sen att hon blivit så duktig i hoppningen med bl.a. avståndsbedömning och svängbarhet/smidighet över hindren är också en stor utveckling!

Efter Majlis hoppade jag då Ina också. Oj oj oj vilken fräsch häst!! När jag red fram kändes det som att jag skulle kunnat be henne om vad som helst och hon skulle gjort det utan problem :) Härlig känsla! Ina fick småskutta lite + på slutet träna lite snävare svängar vilket hon gjorde suuuper! Tänk vad hon har utvecklats! Hoppa snäva svängar med hinder på 1m :)

Majlispasset filmade Catrine, Inapasset la jag kameran på staketet, därav filmningskvalitén ;) Ha överseende, svårt att rida och filma sig själv samtidigt, haha :)







Nu ska jag gå och sova så att jag orkar upp imorgon bitti. Ska försöka hinna rida Ina innan utsläppet. Tror det blir mer kondisträning på stubbåkern.

Godnatt!!

2 kommentarer:

  1. Vad fint det såg ut med båda två. Och vad bra att det funkade att ställa kameran när man inte har nån som kan filma. Ska testa sen jag också.. Vilket stall förresten står dom i? Tycker jag känner igen ridbanan lite.

    SvaraRadera
  2. Sv: Jaha okej! Ja jag stod i ett stall nedanför lurbo backe förut. Men numera så står jag i kungshamnstallet som ligger vid flottsundsbron i Sunnersta typ. Vi trivs jättebra, men en stor nackdel är att det inte ligger i närheten av något ridhus. Att åka trailer jämt är inte jättekul även om Jolly är lättlastad. Ni har inte heller ridhus va? Hur kommer du att lösa det under vinterhalvåret?

    SvaraRadera