fredag 17 september 2010

Idag hade jag änglarna med mig...

Börjar med att uppdatera på Ina-fronten as usual :) Pigg och sötis idag, jättelugn i stallet, hon har blivit såå duktig! Förut var hon ju väldigt ledsen när hon var ensam, men nu står hon och njuter av rykten istället! 1 varv trav+galopp på "klöverängen", sen nästan ett helt varv på stubbåkern bakom kyrkan. Marken sög rätt bra idag, så det blev lagom arbete. Nöjd häst och ryttare!

Har precis kommit hem från att ha veckohandlat på ICA Maxi och något väldigt läskigt hände när jag skulle köra hem. Jag parkerar alltid den delen som är närmast 55:an (första sväng in) och kör ut därifrån med, alltså inte i lilla rondellen. Som vanligt på fredagar blir det köer ut till trafikljusen + att ljusen är knäppa, 2 sekunder grönt, sen rött, helt sjukt i rusningstid!! Iaf, jag stod först och väntade på att få svänga in höger in i trafikljuskön när en minivan svänger vänster in på lilla vägen jag står på, i världens fart utan att titta åt höger där det kommer bilar. Den bil från höger som var först hade också rätt hög fart och kunde omöjligt se bilen från vänster pga alla köer. Det blev en riktigt ordentlig smäll in i bilen från mitten och bak. Den träffade bilen slängdes åt vänster (snurrade liksom runt på stället) och hade den svingats ungefär 3 dm till så hade den kört rätt in i min sida med en jävla fart precis där jag sitter i bilen...
JAG BLEV HELT APATISK, fy fan vad obehagligt det var!!! Jag kan bara tacka gudarna eller vilka det nu är som bestämmer över liv och död, att jag klarade mig helt med några dm!

Ibland behöver man sin skyddsängel...




2 kommentarer:

  1. Fy vad läskigt! Själv var jag och en erbetskamrat oxå mm från att bli ordentligt påkörda - i samma korsning!!! Klarade oss men som du himla skakis

    SvaraRadera
  2. Usch, ja då vet du verkligen känslan :/ Jag förstår inte varför folk måste köra så fort och inte titta när det är rusningstrafik... 2 sek till max tar det att titta en extragång innan man kör. tror dock att dessa två förare kommer vara lite lugnare i fortsättningen, det blev rejäla skador på bilarna, låg bildelar över hela vägen.

    Hua!!

    SvaraRadera